To pytanie zadaje sobie każdy z nas. Zwłaszcza lektorzy prowadzący zajęcia z dziećmi. Dzieci należą do osób bardzo ruchliwych, ciężko im spokojnie siedzieć w jednym miejscu i słuchać nauczyciela, który mówi do nich w języku, który nie do końca jest dla nich zrozumiały. 

Jak sprawić, aby dziecko na lekcji się nie nudziło, było pełne energii i chciało współpracować z nauczycielem?

Nic prostszego. Dzieci potrzebują ruchu, zaangażowania i czegoś, co ich zainteresuje. Aby dzieci były zaangażowane w to, co do nich mówimy, musimy przenieść się do ich dziecięcego świata.  Wiadomo, że każde dziecko ma swoje pasje, zainteresowania czy też jednemu coś spodoba się bardziej, drugiemu mniej. Trzeba to wypośrodkować. Trzeba stworzyć świat, który ich zadziwi. Nie tylko pokazywać im słówka, których mają się uczyć w domu. Zrobić to w taki sposób, żeby większość słów czy nowych zwrotów pamiętali po lekcji.

Jak to osiągnąć?

Pokazać im te słowa. Przykładowo, mamy wyraz ,,SPACESHIP’’. Jak sprawić, żeby maluchy zapamiętały na długi czas, że znaczy to statek kosmiczny? Zbudować go razem z nimi, używając wyobraźni! Udawać, że razem będziecie podróżować po kosmosie. Do tego wystarczy kilka krzeseł, obrazki i koc, a dzieci na pewno będą pamiętały znaczenie tego słowa. Przy okazji można nauczyć ich wielu innych słów, pokazując im, na przykład, obrazki takie jak: słońce, księżyc czy nawet układ słoneczny. Takim sposobem mamy gwarancję, że dzieci na pewno zapamiętają dane słowa, a już na pewno zostanie im w głowach ta lekcja. 

Kolejnym sposobem na szybkie zdobycie wiedzy przez dziecko, a przy tym ich pełne zainteresowanie, są gry różnego rodzaju. Wszystkie związane z językiem, którego się uczą. Nauka przez zabawę to najszybsza metoda na zapamiętywanie słów, zwrotów i ogólne uczenie się języka. Dzieci przez interakcje ze sobą w języku angielskim nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą. Warto przeplatać nimi lekcje, używając nowo poznanych słów. W ten sposób utrwalają je sobie, świetnie się przy tym bawiąc.

 Bardzo dobrze na dzieci wpływa także muzyka czy krótkie filmiki. Są to przerywniki, dzięki którym możemy urozmaicać lekcje. Dzieci osłuchują się językowo, a dodatkowo poznają wiele nowych słów.