Rozpoczynamy cykl “fakty i mity”, gdzie rozprawimy się z wszystkimi wątpliwościami, które Was dręczą, spędzają Wam sen z powiek lub po prostu nad którymi ciągle się zastanawiacie.

FAKTEM jest, że zdarzają się rezygnacje z kursów językowych podczas roku szkolnego. Czasem są one spowodowane obiektywnymi racjami jak przeprowadzka, trudności rodzinne, finansowe, inne zajęcia, które są konieczne, a kolidują z zajęciami językowymi.
Jest to zatem naturalny proces, bo przecież nie ma możliwości, aby w grupie 200, 300 lub 500 dzieci wszystko wszystkim pasowało, wszystko wszystkim dobrze się ułożyło.
FAKTEM jest też, że są tacy uczniowie, którzy nie widząc natychmiastowych postępów zmieniają szkołę lub lektora po 1,2 lub 3 miesiącach. Pytanie jednak czy niecierpliwość jest dobrym doradcą, szczególnie jeśli chodzi o naukę języka obcego?

MITEM jest jednak to, że jak odchodzi jedno czy dwójka, albo nawet 10-tka uczniów to jest to spowodowane słabą jakością zajęć i należy podążać „za tłumem, bo z pewnością coś jest nie tak”. Czy Szkole Językowej, której głównym klientem są dzieci i rodzice nie będzie zależeć na tym, aby jakość szkolenia była jak najwyższa i jak najlepsza? Czy taka Szkoła Językowa nie będzie też dbała o to, aby dzieci dobrze czuły się na zajęciach i chciały na nie przychodzić? Przecież gdyby o to nie dbały, nie starały się, to było by to samobójstwo albo przynajmniej przysłowiowy “strzał w kolano”!
MITEM też jest to, że skoro nie ma postępów po 1, 2 lub 3 miesiącach należy zmienić szkołę lub lektora. Cierpliwość w uczeniu się języka obcego jest kluczowa tak samo jak i determinacja, konsekwencja i regularność.

W Szkole Mała Lingua jesteśmy cierpliwi. Wiemy, że na wyniki w nauczaniu języków potrzeba nieraz wielu tygodni, miesięcy a nie raz i lat. W szczególności gdy chodzi o nauczanie języka obcego dzieci, bez cierpliwości nic nie osiągniemy. O tym przekonało się wielu naszych uczniów, a trójka z nich już niedługo opowie o swoim doświadczeniu nauki języka obcego, o cierpliwości w nauce.

W naszej Szkole zależy nam na każdym uczniu i każdy jest dla nas ważny. Nieustanie staramy się, aby poprawić jakoś naszego nauczania, szkoląc nauczycieli, wspierając ich i doskonaląc ich warsztat. Analizujemy też metody i narzędzia wykorzystywane w nauczaniu. Zostawiamy to co funkcjonuje, ale zmieniamy i poprawimy to co nie przynosi rezultatów. Nigdy nie przestajemy się rozwijać i szukać lepszych sposobów nauczania. Droga pedagogów nie może być inna!